MOTTO
"Dej mi mladou duši, Pane. Ať nenaříká, nereptá. Dej, ať neberu moc vážně své pošetilé malé já. Dej mi, prosím, humor Pane a milost, abych chápal vtip,
ať mám radost ze života a umím druhé potěšit."

Červenec 2015

Cestopis, 7000 km po Evropě za dva týdny

24. července 2015 v 21:48 | Štefan Klíma |  Zeměpis
Na začátku července 2015 jsem se s rodinou vydal na "poznávací cestu" po Evropě. Za dva týdny jsme najeli 7000 km a myslím, že cesta stojí za krátký popis.

V neděli jsme po "okresních" silnicích brouzdali Norimberských okresem. Silnice byli krásně prázdné a octávka sic plná po okraj (4 členná rodina a plný kufr) si jen předla. Motor všechna převýšení zvládal bez nejmenších problémů a téměř jsem nemusel přeřadit ze šestky níž. U Norimberka jsme najeli na dálnici a projeli celé Německo po dálnici až na Francouzské hranice k městu Mulhouse. I při průměrné rychlosti na dálnici 120 km/h dle GPS se spotřeba udržela na suprových šesti litrech (dle tankování).

Ve Francii jsme se rozhodli (již předem), že pojedeme mimo placené dálnice. Jednak jsme si chtěli Francii lépe prohlédnout, a jednak jsme chtěli trošku za mýto ušetřit. Jeli jsme přes Belfort, Besancon do městečka Lons-Le-Saunier. Krom hezkých center měst jsme si prohlédli nádhernou přírodu, včetně skal kousek před cílem prvního dne. Podcenil jsem však, že je neděle a že ve Francii bude problém s tankováním. Zde jsem prvně zalitoval, že octavia má malou nádrž. Hodilo by se ještě 10 litrů. Pumpy jsou zde daleko od sebe a buď bylo v neděli zavřeno, nebo samoobslužná pumpa nebrala naše platební karty. Nakonec se mi podařilo natankovat, ale trošku nervozity ve mně bylo. Podotýkám, že jsme jeli zrovna v období veder a tudíž nonstop s klimatizací. Považuji tak šestilitrovou spotřeba za naprostou nádheru. A podotýkám, že jsem se neploužil, neb vzdálenosti byly značné. Na konci dne ukazoval počítač průměrnou rychlost za celý den 106 km. Silnice byly díky neděli prázdné a jelo se úplně v pohodě.

Druhý den jsme pokračovali na jih Francie ke Španělským hranicím. Opět po silnicích bez mýtného. Většina byla po N7, ale pod Lyonem